v1.8.0 Changelog
GENERAL:
- Updated project to Unreal Engine version 4.26.2.
- Added Fanatec GT World Challenge Europe 2021 season as bonus content with all entries, liveries and drivers and championship season.
NOTE: certain entries are subject to DLC ownership.
- Added all-new BMW M4 GT3 as bonus content as part of the 2021 season.
NOTE: as with any major update, game menu settings (stored in menuSettings.json) will likely reset on first initialization.
IMPORTANT: reloading of Video presets will be necessary.
IMPORTANT: it is strongly suggested that custom engine.ini modifications and other third-party plugins (graphics or controllers) be removed before installing the update.
大型アップデートがリリースされました。DLSS/FSR対応、これは楽しみです。でもVRで動くんかな?
仕事終わったので、早速M4で走ってみた。
DLSS/FSR個別に設定して走ってみたけど、両方ともVRだと違いが感じられないくらい普通に映る。CPU負荷が低い気がするので、うちの環境だとDLSS有効でいい感じと思った。若干引っ掛かりがあったけど、1回のみだったのでおま環っぽいかも。ちなみにリフレッシュレート90Hzでやってたんだけど、120Hzに変えても120張り付きだったので、もうちょっと映像をリッチにしてもいいかもしれない。
2021/12/1 追記
DLSSで雨のMonzaを走ってみたが、全く見えなかった。GT WORLD CHALLENGE 2021でチャンピオンシップを始めて、天候リアルにしてたせいかR.1は雨。で、マジ全然見えない。タイヤ温度とかの表示が明るすぎて周りが全く見えない状態。雨+時間帯のせいかもしれないけど。ちょっと見え方のセッティングを行う必要がありそうです。